Tuesday 6 March 2012

Bila pelangi belum muncul



Assalamualaikum..
Fikir punya fikir tak datang juga idea untuk update entry untuk hari ni. Tiba2 teringat semula komen saya di wall seorang teman FB. Yes! just copy, paste and edit. Sekurang2 nya boleh juga beri kesedaran pada anak muda sikit dari saya (ayat tak nak mengaku tua kih3).
Post Miss A ; Kadang2 aku rasa lebih baik tak tercipta pertemuan kalau macam ni sukarnya untuk aku berdepan dengan kenyataan :'( 
Miss E ; segala2 nya..perlukan..kesabaran....kak...
Miss A ; Sabar pun ada hadnya :) 
Zauji Fi Jannah ; Rasa yang salah. semua tu takdir Allah jangan dilawan
Miss E ; hurrrmmmm..betul2...hehehe.... 
Miss A ; Tapi kenapa begitu sulit? Menyiksa perasaan ni? Bukan hendak melawan takdir, tapi just rasa yang takdir ini tidak 'ditakdirkan'. Faham tak?
Zauji Fi Jannah ; Semua ni proses mematangkan fikiran. Macam kita masa kecil2 dulu lah. Mula2 nak berjalan jatuh2 dulu kan? baru lah kukuh berdiri. Lepas tu baru boleh berlari. Itu pun jatuh2 juga. Kita yang tegap ni pun kadang2 masih jatuh lagi. cuba bayang kan kalau lahir je tiba2 dah pandai berjalan apa best nya? 
Miss A ; Hihi...cuba bayangkan, keluar dari perut mak dah boleh naik basikal...advance betul!!! Ya...pengalaman mematangkan. Dua tiga hari ni terlalu banyak berfikir, tu yang tiba2 terkeluar juga keluhan ni. Mohon ada yang memahami.
Zauji Fi Jannah ; :-) Allah jumpa kan kita dengan orang yang salah dulu sebelum jumpa kan dengan orang yang betul dalam hidup kita. Sebab dari pengalaman2 tu lah yang buat kita matang dan tak kan ulang kesalahan yang sama. Ada faham? Macam konsep pelangi lah kan? Sebelum kita nampak pelangi yang cantik dan indah tu kita kena lalui hujan, petir, kilat dan kadang2 banjir. Lastly kita terseyum bila pelangi muncul tersergam indah depan mata :-). kui3 memang senang nak bercakap tak semudah nak apply dalam diri. Tapi selagi tak tempuh, kita tak kan tau. Takpa pelahan2 tahan, terima, redho, doa Insya'allah akan ada pertemuan yang lebih matang dan membahagiakan. Renung2 kan, Tenung2 kan selamat beramal :-) 
Miss A ; Thank you PIS...insyaallah :) 
Zauji Fi Jannah ; ( dalam hati ) Aik? Macam mana dia tau nama penuh aku ni? Putra Iqbal Safuzan (PIS)


0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | GreenGeeks Review