Saturday 2 June 2012

Soalan Bocor Dari Kubur

 
 
Innalillahi wainna illa hirro ji'un

Dah get ready nak interview dengan Munkar & Nakir? Saya dah dapat soalan bocor ngeee :-D hope boleh jawab. Soalan nya ialah;

1-Siapa Tuhan kamu?
2-Apa agama kamu?
3-Siapa Nabi kamu?
4-Apa qitab kamu?
5-Dimana qiblat kamu?
6-Siapa saudara kamu?

Macam senang je nak answer kan3? Jom try jawab

1-
Siapa Tuhan kamu?
*Allah is my God :-)

2-
Apa agama kamu?
*Islam is my religion  :-)

3-
Siapa Nabi kamu?
*Muhammad S.A.W is my prophet :-)

4-
Apa qitab kamu?
*Al-Quran is my holy book :-)

5-
Dimana qiblat kamu?
*Qa'abah is my Qiblah :-)

6-
Siapa saudara kamu?
*er er er er tah la. Masa hidup dulu saya selalu maki hamun saudara Islam saya. Saya tuduh dia orang kafir. Dia orang buat kenduri saya tak pernah pergi. Saya selalu je hina, kutuk, mengata, mengeji dia orang. Saya selalu syak dia orang tu jahat tanpa sebab. Depan dia orang saya buat baik, tapi belakang saya mengumpat dan memfitnah dia orang. Kesal nyeeee T_T

Tak banyak cerita, Munkar & Nakir pun belasah saya secukup rasa T_T. Hancur badan saya, tulang saya habis semua patah2. Sampai qiamat saya tanggung semua azab tu sakettttttt nyeeeeeeeee....T_T

Hablumminannas ( hubungan sesama manusia ) , ukhwah fillah, silaturrahim kena jaga, kalau tak, habis lah kita nanti. Pandang sebelah, pandang depan, pandang belakang, pandang keliling kita, ornag Islam tu semua saudara kita. Sayang lah dia orang sebelum kita dibelasah Munkar & Nakir. Wallahhua'lam

1 comments:

Unknown said...

Kerana terlalu menyayangi saudara seislam, saya selalu dianiaya oleh saudara seislam dan akhirnya hidup saya sekeluarga dah tidak menentu. Apa pendapat dan pandangan?

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | GreenGeeks Review