Thursday 15 March 2012

Suami ku kahwin lain~mimpi rupanya

 
salam EN zauji...SAYA NK TYA ADA ORG TYA SAYA TENTG ISTERI MIMPI SUAMI KAWEN LAIN...APA MAKNANYA..... [:)] TAU X?ke sekadar mainan tido... [:)]

Waa'laikumussalam.
Saya tidak begitu pandai dan tidak begitu mendalami ilmu mentafsir mimpi. Tetapi apa yang saya faham dalam ilmu tafsir mimpi, walaupun ada 2 orang dapat mimpi yang sama atau yang hampir sama, kadang2 maksud nya berbeza. Dalam kes ni saya cuma boleh tafsirkan ia nya terrhasil dari keadaan emosi atau pemikiran disiang hari.

Example kita marah dengan seseorang then mimpi pukul orang tu. Biasa nya mimpi macam ni tak dapat ditafsirkan. Ini cuma pendapat saya yang dhoif. Apa pun mempercayai mimpi tidak digalak kan. Rasulullah pernah bersabda, “
Mimpi yang benar dari Allah dan mimpi yang buruk dari syaitan , maka apabila kamu melihat yang buruk maka hendaklah mengucapkan ‘A’uzubillah… dan berludah secara isyarat ke sebelah kiri kerana ia tak akan memudaratkan kamu” [ Al-Bukhari dan Muslim ] Wallahhua'lam

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | GreenGeeks Review